HOLDENE

I Skjern Fitnesscenter tilbyder vi forskellige hold. Du kan få en gratis prøvetime og finde ud af, om holdet er noget for dig.
Kontakt personalet i Skjern Fitnesscenter, og vi sætter dig på det hold, du gerne vil prøve.
Hvis du er medlem, melder du dig på det ønskede hold under Booking og holdtider med dit medlemslogin. TRYK HER
Ved mindre end 5 tilmeldte på et hold, er det op til den enkelte instruktør, om holdet aflyses. Ved aflysning vil du modtage en sms.

STYRKETRÆNING 

Styrketræning er træning, der foregår med vægte og i fitnessmaskiner. Ved gentagne belastninger øges kroppens muskelmasse og styrke over tid.  God muskelstyrke er en forudsætning for at kunne bruge kroppen optimalt. Du vil ved styrketræning blive stærkere i din hverdag, øge din forbrænding og forbedre din kropsholdning. Styrketræning er også med til at forebygge livsstilssygdomme, knogleskørhed m.m. Styrketræning kan udføres både individuelt eller på hold.

KONDITION
KREDSLØBSTRÆNING

I vores kredsløbsafdeling har vi forskellige kredsløbsmaskiner: Cykler, sofacykler, synchro Cross, romaskiner, løbebånd, wave cross, vario og stepmaskiner.

Konditionstræning træner kroppens større muskelgrupper, der styrker kredsløbet og forbedrer konditionen. Det giver energi og udholdenhed, forebygger livstilssygdomme, overvægt, hjerteproblemer, åreforkalkning og type 2-diabetes.

EASYLINE
CIRKELTRÆNING

Når det skal være nemt, effektivt og
hvis du ikke ønsker at træne i de traditionelle maskiner. 

Easy Line er en cirkel, der består af otte forskellige stationer. En lampe i midten, skifter farve ved skift af maskine/ station. Dette gør, at kroppen konstant er i bevægelse, og din puls holdes oppe. Maskinerne/ stationerne udføres med skubbe- og trækkebevægelser, mens hydrauliske pumper justerer modstanden. Hvis du øger hastigheden, øges modstanden, og dermed dit udbytte af din træningen.

Easy Line er styrke- og udholdenhedstræning og anbefales som en del af din opvarmning eller som et hurtigt og effektivt træningspas, når du har travlt. 

CYCLING

Cycling er konditionstræning på stationære cykler i holdsalen.

Der køres i intervaller med variation i tempo og intensitet – skiftevis siddende og stående i takt til musikken. Instruktøren vil motivere dig til størst muligt udbytte af timen. Du bestemmer selv, hvor meget belastning du har på cyklen.  Der er ved hver time indlagt en grundig opvarmning samt udstræk/ udspænding.

Cycling er for dig, der gerne vil udfordre din udholdendhed og øge forbrændingen uden at stille krav til koordinationsevnen.

Ved første fremmøde til cycling vil vi gerne du møder 15-20 min. før holdstart. Dette for at få en introduktion, hvor saddel, styr og sko justeres efter dine mål. Vi vil guide dig med henblik på at give dig det bedst mulige udgangspunkt.

Du kan planlægge og følge din fysiske udvikling vha. iQniter Dual pulsbælte. Du kan købe eller leje dit eget pulsbælte i Skjern Fitnesscenter.  Brugen af pulsbælter er frivilligt.

Efter holdtræning kan du få tilsendt en træningsrapport, som fortæller om dagens træning. Kontakt instruktøren.

CYCLING & IQNITER

IQNITER STØTTER DIG I TRÆNINGEN

Du kan planlægge din individuelle holdtræning med iQniter Dual pulsbælte og dermed følge din fysiske udvikling.

Efter holdtræning kan du pr. mail få tilsendt, en personlig træningsrapport, som fortæller dig om dagens træning.

Du kan købe dit eget personlige pulsbælte i Skjern FitnessCenter. Brug af pulsbælte er frivillig og kan lejes eller købes i centret.

ZUMBA® HOLD

Måske en intro til zumba?
Skjern Fitnesscenter har mange forskellige zumbahold. Alle Zumba instruktørerne er certificeret ZUMBA® instruktører.

   

ZUMBA® FITNESS

Zumba Fitness er baseret på latinamerikanske dansetrin og rytmer og er inspireret af bl.a. salsa, reggaeton, marenque og cumbia.

Rytmerne inspirerer dig til at danse og bevæge dig, så du ofte glemmer, at der er tale om fitness og motion. 

Zumba fitness er effektivt til at få trimmet figuren og opnå vægttab. Kombinationen af dans, bevægelse og fitness, gør at kroppen forbrænder op til 500-1000 kalorier på en time.

Zumba fitness er ikke kun for dansere, men for alle som har lyst til at bevæge sig og have det sjovt.

ZUMBA® STEP

ZUMBA® Step er en time med en blanding af almindelige ZUMBA® trin, steptrin og dans på stepbænken. Der fokuseres på konditionen, da vi får pulsen højt op samt toning af underkroppen. Der trænes lægge, balder og lår samt mavemuskler i denne time, som efterlader dig i godt humør og med sved på panden.

Har du problemer med dårlige knæ eller lignende, kan alle trinene laves på gulvet uden stepbænken.

         

ZUMBA® SENTAO

Zumba Sentao™ tager fitness-festen du kender fra almindelig Zumba® og kombinerer den med en eksplosiv stole-baseret koreografi, der gør dig stærkere og styrker dine balance- og stabilitetsmuskler. Grib en stol, mærk rytmen og lær at bruge din egen kropsvægt til at gøre dig stærkere.

En mere udfordrende og sensuel zumba.

   

ZUMBA® GOLD

ZUMBA® Gold-trinnene er designet til at være imødekommende, sjove og lette uanset kondition. Der kræves ingen erfaring. Bevægelserne er mere overskuelige og med lavere intensitet. Alle kan være med til ZUMBA® Gold.

 Det er et hold med fokus på styrketræning, hvor instruktørerne også er certificeret. Zumba Gold formiddag er med lavere intensitet end Zumba Gold eftermiddag.

Har man forskellige udfordringer, som gør, at man kun kan deltage halvdelen af tiden eller har man brug for en pause undervejs, er dette også muligt. Alle er meget velkomne. Zumba handler om livsglæde og bevægelse til dejlig musik.

PUMP / TABATA TM

Denne træningsform består af 35-45 minutters konstant varierende funktionelle bevægelser, der veksler mellem styrke og kondition. Det er cirkeltræning med og uden redskaber, der aktiverer mange muskelgrupper, herunder især mave og rygmuskler. Der stilles ikke krav til koordinationen.

Du bliver både stærk og tonet på en gang og forbrænder mange kalorier på kort tid. Der trænes med bl.a. frivægte, kettlebells. 

KETTLECROSS

KettleCross er bygget op omkring træning med kettlebells og kroppens egen vægt. Her udfordres din styrke, balance, stabilitet, funktionalitet og kondition. Det er intervalpræget træning, hvor du rammer høj puls, muskel-udholdenhed samt core-muskulaturen.

 Vi arbejder i et højt tempo med forskellige muskelgrupper. Ultimativ træningstime med fysiske resultater og høj forbrænding.

STRONG BY ZUMBA TM

Strong by Zumba er et højintensitets intervaltræningsprogram, der er designet til at flytte dine grænser og hjælpe dig med at nå dine fitnessmål hurtigere.

Øvelserne er mere traditionelle fitnessøvelser, som burpees, push-ups og andre lignende atletiske trænings øvelser. Der er danse inspirerede bevægelser, men Strong by Zumba må ikke forveksles med en dansetime.

Musikken er en vigtig del af Strong by Zumba. Koreografierne bliver designet til at skabe specifikke resultater for deltagerne, som f.eks. en mere tonet krop samt stærkere muskler.

Resultatet er et synkroniseret workout, der motiverer og hjælper dig med at opnå bedre og hurtigere resultater.       

PULS OG STYRKE

Puls og styrke er eksplosive power-øvelser og intense intervaller. Der er en masse varierende og funktionelle øvelser, der veksler mellem styrke og kondition. Kreativ brug af redskaber og alt sammen til fed musik. Trænings-workout med høj puls, sved på panden og høj forbrænding på kort tid.

PILATES

Pilates er en rolig og intensiv træningsform, der arbejder ud fra kroppens naturlige holdning og derved giver dig større bevidsthed om din krop i hverdagen, så du lettere kan forebygge overbelastninger af især nakken, skuldre og lænd.

Pilates er for alle, der har lyst til koncentreret træning på måtte. Vi arbejder med stræk af de stramme muskelgrupper og styrke/ stabilitetstræning af de svage muskelgrupper. Den gode vejrtrækning og naturlig brug af bækkenbunden er en del af alle øvelser.

Kom og prøv nogle gange for at se om træningen er noget for dig.

Ved certificeret instruktør og fysioterapeut.

STRAM OP (MAVE/RYG)

Stram op er et hold der har fokus på træning af hele kroppen, men mest af alt din mave og ryg. Det er 50 min. træning, hvor du vil komme igennem øvelser der både styrke og stabiliserer kroppen.

Indimellem vil du også få pulsen op. Holdet er for alle aldersgrupper og om du er træningsvant eller ej. Alle øvelser kan justeres, så de enten bliver lettere eller svære.

ÅBNINGSTIDER

Alle dage fra kl. 05.00 - 22.00
    

       

KONTAKT FITNESS 

Tlf: 24 81 94 09 - fitness@rskc.dk
Lars Jensen, Formand Tlf: 61 46 35 18
K.E Kristensen, Kasserer Tlf: 22 19 80 46 KE@SKJERN-NET.DK